Zajęcia innowacyjne odbywały się w ramach wyjazdów do Śląskiego Teatru Lalki i Aktora ATENEUM w Katowicach, gdzie uczniowie uczestniczyli w dwugodzinnych warsztatach z zakresu edukacji teatralnej z wykwalifikowaną edukatorką teatralną.
Niniejsza innowacja miała na celu przybliżanie swoistego języka teatru poprzez twórcze gry
i zabawy. Zajęcia były realizowane w formie interaktywnej i nastawione na praktyczne aspekty warsztatu teatralnego . Miała ona zachęcać i motywować uczniów do doświadczania, jak ogromną moc ma słowo w teatrze i że za pomocą jednego zdania czy prostej rymowanki możemy wyrazić bardzo dużo; warsztaty miały również zachęcić uczniów do rozwijania się poza lekcjami w szkole.
Uczniowie: Helena Burzyńska, Leon Skrzypiec, Paweł Kalista, Aleksander Skrzypek, Iga Chmurzyńska, Roksana Koszowska, Nikodem Bereda, Amelia Banasiak, Adrian Frączek, Hanna Paś, Lilita Dontsova uczestniczyli w następujących warsztatach:
W WIERZGAJĄCYM CIELE ŻYCIA WIELE (styczeń):
Zajęcia z zakresu teatru ruchu, które realizowane były z wykorzystaniem gier i zabaw teatralnych- eksperymentowanie z gestem, szukanie różnych sposobów wyrażenia uczuć poprzez ruch oraz doświadczanie czym jest komunikat pozawerbalny.
STORYTELLING/OPOWIADANIE HISTORII (marzec):
Warsztaty opierały się na budowaniu i tworzeniu historii. Jak zaciekawić swoją opowieścią słuchaczy? Z czego powinna składać się interesująca anegdota? Czym w ogóle jest storytelling? W czasie warsztatów uczniowie skupiali się na tworzeniu wciągających opowieści, poznali sposoby na kreowanie bohaterów, otoczenia i wydarzeń, tak aby były jak najbardziej ujmujące, pobudzali swoją kreatywność oraz odkrywali nowe oblicza wyobraźni, używali też teatralnych środków do zobrazowania swojego punktu widzenia.
DŹWIĘKOWISKO (czerwiec):
Gry i zabawy muzyczno-ruchowe, podczas których uczniowie doświadczyli, w jaki sposób za pomocą muzyki można kreować świat sceniczny. Podczas spotkania improwizowali do różnego rodzaju muzyki oraz stworzyli własną mini ścieżkę dźwiękową.
Wśród uczniów i rodziców przeprowadzono ankiety, które wykazały, iż uczniowie oceniają warsztaty bardzo wysoko i w przyszłym roku chcieliby kontynuować te wyjazdy; rodzice natomiast pisali, że popierają „rozwój dzieci poprzez szerzenie wiedzy ogólnospołecznej przez takiego rodzaju wyjazdy”.